sâmbătă, 11 august 2012

Back in business.

De câteva zile am aterizat pe plaiurile românești și ca să fiu sinceră, nu mi-a fost dor .Adică dacă aș putea să-mi iau familia și câțiva prieteni cu mine, aș pleca oriunde fără să privesc înapoi.
 În altă ordine de idei, Londra m-a impresionat grozav. Știu că îmi doream de mult timp să merg și mă pregătisem să înfrunt indiferența și atitudinea rece a britanicilor cu entuziasmul meu.. însă m-am izbit de o amabilitate nemaiîntâlnită din partea tuturor ! A fost ceva la care chiar nu m-am așteptat. Ulterior mi s-a spus că ăsta e modul în care sunt tratați turiștii, altfel nu prea se aud cuvinte de laudă la adresa norocoșilor britanici. În fine, asta e cu totul o altă poveste. Pentru o primă experiență însă amabilitatea lor a fost mai mult decât binevenită. Londra în sinea ei a fost amabilă. Ne-a tratat cu soare și vreme bună și.. deși a fost călduț, eu am cam răbdat frig .. :)).A și plouat de altfel, așa cum îmi doream, dar foarte puțin.
 Orașul ăsta, pe oricine ai întreba, are multe de oferit. Dacă-ți place să vizitezi, chiar ai de unde alege. Dacă ți-e lene, cel mai bine e să te tolănești pe iarbă.. în parc. Mi s-a părut minunată importanța care se acordă parcurilor acolo. E ca și cum toată lumea le respectă, se respectă. Oameni de toate vârstele își petrec timpul acolo : unii aleargă, alții citesc, alții mănâncă, se plimbă, sau pur și simplu stau. Dacă pleci dimineața de acasă și vrei ca seara să simți că-ți cad picioarele, ia orașul la pas. Iar dacă te înarmezi cu suficientă răbdare, poți să achiziționezi o grămadă de lucruri faine.. la prețuri accesibile ! Cât despre mâncare.. well, ei nu prea au mâncăruri tradiționale, decât breakfast-ul care, apropo, e destul de gustos și de consistent, de obicei ouă ochiuri cu fasole, bacon și ceva pâine prăjită cu unt (delicioasă!) și bineînțeles, nelipsitul ceai ! .. care spre marea mea surprindere se bea cu lapte.. Mmm, am mâncat multe dulciuri și frozen yoghurt și M&M s cât încape, de asemenea și de la McDonalds, spre rușinea mea.. e o tentație căreia nu-i pot rezista. Asta sau KFC. Sau amândouă.
 În ceea ce privește obiectivele turistice, cea mai mare greșeală pe care am comis-o a fost că am omis să merg la Madame Toussauds .Nu știu nici acum de ce. În rest am fost cam peste tot și mi-a plăcut tot, e un oraș curat și îți lasă senzația de proaspăt, din cauza aerului umed, cred .. N-am prins nici pe departe accentul așa cum speram, mi s-a spus că durează ani până să-l înveți, so... silly me ! Dar am învățat să spun ”Thank you!” la fel ca ei șiiii ”How would you like to pay? Cash or credit card?” cu iz de accent. Nu promit că sună la fel, dar se apropie. E și ăsta un progres. Plus că am fost atentă la pronunție și am conversat cât de mult am putut. A ! și ei nu folosesc subway, ci underground... ce dezamăgire.
Așadar,nu  închei cu concluziile despre minunatul oraș care mi s-a instalat frumușel în suflet, fiindcă am intenția să revin ! Până atunci, ceva poze din arhiva personală...enjoy :)






 Shard- cel mai înalt turn, inaugurat de curând cu prilejul JO



 Nu are nevoie de prezentare ..




 Oxford St.


 Catedrala Westminster Abbey





 Trafaglar Square











 Din London Eye ..



 Buckingam Palace

 Green Park


în drum spre casă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu